اردوی بازدیدی و زیارتی شهرری

اردوی بازدیدی و زیارتی شهرری

زمان مورد نیاز برای مطالعه 2 دقیقه

به مناسبت ایام شهادت سالار شهیدان، امام حسین (ع) اردوی زیارتی به منطقه‌ای مقدس در شهر تهران را تدارک دیدیم.

دسته بندی : اخبار - فرهنگی
تاریخ انتشار : 10 / 05 / 1402

توضیحات

شهرری کجاست؟!

برای آشنایی با محله شهرری تهران باید بگوییم که مطابق با تحقیقات انجام شده، قدمت این منطقه به هزاران سال می‌رسد. نام شهرری در کتاب اَوِستا به عنوان سیزدهمین شهر ساخته شده در جهان آورده شده است. شهرری قدیمی‌ترین منطقه‌ی استان تهران محسوب می‌شود و آثار تاریخی فراوانی را در خود جای داده است.

از نمونه آثار تاریخی شهرری می‌توان به تپه میل یا آتشکده‌ی بهرام، چشمه علی، باروی ری، دژ رشکان و استدوان گبرها نیز اشاره کرد. همچنین قلعه کاسنی، کوه نقاره خانه، کاروانسرای شاه عباسی، گنبد امیر اینانج، برج طغرل، زندان هارون، کاروانسرای کنارگرد، قلعه گبری، بازار ری و… از آثار تاریخی پس از اسلام شهرری می‌باشند.

ری امروزه به دلیل وجود حرم عبدالعظیم حسنی در آن، مورد توجه است. عالمان شیعه، سیاستمداران و چهره‌های ادبی و هنری بسیاری در شهر ری دفن شده‌اند؛ از جمله شیخ صدوق، محمدرضا مهدوی کنی، آیت الله کاشانی، جلال آل احمد و ناصرالدین شاه قاجار.

اردوی شهرری

باتوجه به ویژگی‌های یاد شده درباره این منطقه و قراردادشتن در ایام سوگواری سالار شهیدان، امام حسین(ع) و یارانش، فرصت را غنیمت شمرده و یک روز زیارتی و بازدیدی را برای دانش‌آموزان سلام یوسف آباد تدارک دیدیم.

به این بهانه از مکان‌های زیارتی و تاریخی این شهر دیدن کردیم که در ادامه می‌توانید تصاویر مربوط به این روز را مشاهده کنید.

مقالات مرتبط

روز درختکاری

روز درختکاری، یکی از مهم ترین روزها در تقویم اکثر کشورهاست. اولین شخصی که این روز را پایه گذاری کرد آقای جولیوس استرلینگ مورتون آمریکایی بود که
14 / 01 / 1403

دهمین جشنواره ورزشی مجموعه مدارس سلام

دهمین دوره این مسابقات با حضور پرشور و افتخارآفرینی دانش‌آموزان سلام یوسف آباد در رشته‌های مختلف برگزار شد.
17 / 11 / 1402

آش نذری

زنده نگه داشتن سنت‌های ملی و مذهبی کشور عزیزمان ایران یکی از اهداف مهم دبیرستان و از فعالیت‌های تاثیرگذار واحد فرهنگی است.
18 / 10 / 1402