اردوی تفریحی موزه ماشین

اردوی تفریحی موزه ماشین

زمان مورد نیاز برای مطالعه ۱ دقیقه

مرکز فرهنگی موزه ای خودروهای تاریخی ایران مجموعه‌ای از بهترین‌ها و در پاره‌ای موارد منحصر به فردترین‌های صنعت خودروسازی را گردآورده

دسته بندی : اخبار - فرهنگی
تاریخ انتشار : 17 / 05 / 1402

توضیحات

امروزه هر فردی با خودرو یا همان اتومبیل آشنایی دارد و صنعت خودروسازی از صنعت‌های مهم و پر رونق دنیا به شمار می‌آید. شرکت‌های خودروسازی در جهان به‌منظور ساخت خودروهای به‌روز و باکیفیت با یکدیگر در رقابت تنگاتنگی دارند.
در ایران نیز بازار خودرو در میان رقیبان و علاقه‌مندان به خودرو و خودروسازی همواره در جریان بوده است.
به همین منظور مجموعه‌ای از خاص‌ترین خودروهای قدیمی شرکت‌ها و برندهای درجه یک و لوکس صنعت خودروسازی جهان که تا قبل از انقلاب ۱۳۵۷ در ایران وجود داشتند در موزه خودروهای تاریخی ایران گرد هم آمده‌اند.

مرکز فرهنگی موزه ای خودروهای تاریخی ایران

مرکز فرهنگی موزه ای خودروهای تاریخی ایران در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۸۲ افتتاح شد.
بعضی از نمونه‌های موجود در این مرکز جزء نمونه‌های نادر در صنعت خودروسازی هستند، از جمله پیرس ارو آب طلاکاری شده، تنها نمونه پنتر لیزر تولید شده در جهان، تنها اتومبیلی که حاصل کار مشترک کمپانی‌های مرسدس بنز، پورشه و فولکس واگن است. مجموعه غنی از مدل‌های رولز-رویس از جمله رولزرویس سیلور گوست احمد شاه قاجار، مدل افسانه ای فانتوم ۴ ضد گلوله، فانتوم ۳ و غیره در ضمن از مجموعه بنز غنی این موزه می‌توان به مدل استثنایی۵۰۰k و ۶۰۰لیموزین، ۱۹۰ SL و …اشاره نمود.

از آنجایی که برای نسل امرزو اتومبیل و تکنولوژِی همیشه جذاب و متفاوت است، تصمیم گرفتیم تا اردویی با این عنوان تدارک دیده تا علاوه بر آشنایی با انواع اتومبیل با گوشه‌ای از تاریخ ایران نیز آشنا شوند.
گزارش تصویری این اردو از طریق لینک زیر قابل مشاهده است.

مقالات مرتبط

روز درختکاری

روز درختکاری، یکی از مهم ترین روزها در تقویم اکثر کشورهاست. اولین شخصی که این روز را پایه گذاری کرد آقای جولیوس استرلینگ مورتون آمریکایی بود که
14 / 01 / 1403

دهمین جشنواره ورزشی مجموعه مدارس سلام

دهمین دوره این مسابقات با حضور پرشور و افتخارآفرینی دانش‌آموزان سلام یوسف آباد در رشته‌های مختلف برگزار شد.
17 / 11 / 1402

آش نذری

زنده نگه داشتن سنت‌های ملی و مذهبی کشور عزیزمان ایران یکی از اهداف مهم دبیرستان و از فعالیت‌های تاثیرگذار واحد فرهنگی است.
18 / 10 / 1402