افتخارآفرینان سلام یوسف آباد درالمپیاد کشوری

افتخارآفرینان سلام یوسف آباد درالمپیاد کشوری

زمان مورد نیاز برای مطالعه ۱ دقیقه

المپیاد بزرگ‌ترین مسابقه بین‌المللی بین دانش‌آموزان است. این مسابقه به دانش‌آموزها کمک می‌کند تا علاوه بر افزایش سطح علمی و کسب جایزه‌های مختلف ...

تاریخ انتشار : 30 / 08 / 1402

توضیحات

اگر به یکی از درس‌هایتان علاقه بیشتری دارید و نمره‌های خوبی در آن کسب می‌کنید، لازم نیست برای عمیق‌تر شدن در آن، حتماً تا کنکور صبر کنید؛ می‌توانید از میان‌بری به نام المپیاد دانش آموزی استفاده کنید. المپیاد بزرگ‌ترین مسابقه بین‌المللی بین دانش‌آموزان است. این مسابقه به دانش‌آموزها کمک می‌کند تا علاوه بر افزایش سطح علمی و کسب جایزه‌های مختلف، مسیر کنکور و آینده‌شان را هموار کنند.

المپیاد دانش آموزی چیست؟

خب، در قدم اول باید ببینیم المپیاد دانش‌آموزی چه‌جور مسابقه‌ای است و چه ویژگی‌هایی دارد. المپیاد دانش‌آموزی بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مسابقه‌ی علمی بین دانش‌آموزان دبیرستانی سرتاسر جهان است. هر سال دانش‌ آموزان زیر ۱۸ سال از سر تا سر دنیا در این مسابقه بزرگ شرکت می‌ کنند تا سطح علمی‌ شان را در رشته انتخابی محک بزنند. هدف برگزاری این رقابت، کمک به افزایش سطح علمی نوجوانان در کشورهای سرتاسر جهان است.

رشته های المپیاد دانش آموزی

المپیادهای علمی کشور در حال حاضر در ۱۱ رشته برگزار می‌ شوند و اگر به یکی از انواع المپیاد دانش آموزی علاقه دارید، همین الان ذهنتان را برای شرکت در آزمون قوی و اسم‌ و رسم‌دار و حیاتی المپیاد دانش‌ آموزی گرم کنید.

مراحل برگزاری المپیاد دانش آموزی به چه صورت است؟

مراحل انتخاب المپیاد در ایران، مثل مراحل انتخاب بازیکن برای تیم ملی فوتبال است. اول استعدادها شناسایی و تست می‌شوند، بعد از الک رد می‌شوند و به تیم‌های پایه می‌رسند، بعد از گذشتن از یک الک ریزتر به لیگ برتر می‌رسید و وارد دوره تابستانی می‌شوید. غول مرحله آخر هم بازی‌های ملی است که می‌تواند سکوی پرتاب شما باشد؛ پرتابی انقدر بلند که یک‌دفعه از روی کنکور با آن ارتفاع عظیم بپرید و به دانشگاه برسید. المپیادها در ۵ مرحله برگزار می‌شوند.

واما افتخارآفرینان ما…

فرزندان دبیرستان سلام یوسف آباد به عنوان برترین دبیرستان دوره دوم پسرانه یوسف آباد در آخرین دوره مسابقات المپیاد دانش آموزی در سال تحصیلی 1403-1402 خوش درخشیدن و موفق به کسب مدال‌های ارزشمند در سطح مسابقات کشوری شدند.

سید محمود کمانه: کسب مدال طلا در رشته المپیاد ادبی
محمدجواد اسلام پور: کسب مدال نقره در رشته المپیاد فیزیک
محمد خورشا: کسب مدال برنز در رشته المپیاد سلول‌ های بنیادی و پزشکی

این افتخار بزرگ را به دانش‌آموزان تلاشگر، خانواده گرامی آن‌ها و خانواده بزرگ سلام یوسف آباد تبریک عرض می‌‌کنیم.

سخن پایانی

در آخر اینکه آزمون المپیاد دانش‌آموزی مسیری است که شما را همزمان به چند مقصد مهم می‌رساند؛ سطح علمی‌تان بالا می‌رود؛ در مسابقات جهانی اعتبار کسب می‌کنید؛ جوایز مختلف نقدی و غیرنقدی می‌گیرد و مهم‌تر از همه سد کنکور را دور می‌زنید. پس اگر به رشته‌های المپیاد علاقه دارید، وقت را تلف نکنید و همین الان شروع کنید.

مقالات مرتبط

همه چیز در مورد کلاس دانش آموز محور

کلاس دانش آموز محور ایده‌ای نوظهور نیست، بلکه حاصل سال‌ها تجربه و درک عمیق‌تر از فرایند یادگیری است. زیرا معلمان به این نتیجه رسیده‌اند که روش‌های سنتی تدریس، آن‌چنان که باید پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان نیست و یادگیری بهتر در سایه مشارکت فعال آن‌ها رخ می‌دهد. کلاس دانش آموز محور به چه معناست؟ در یک کلاس […]
08 / 02 / 1403

بهترین دبیرستان دوره دوم یوسف آباد

انتخاب دبیرستان مناسب برای دوره دوم تحصیلی، از جمله تصمیمات سرنوشت‌ساز در زندگی هر دانش‌آموزی است. این انتخاب، نه‌تنها مسیر تحصیلی و شغلی آینده را تا حد زیادی تعیین می‌کند؛ بلکه در شکل‌گیری شخصیت و هویت فرد نیز نقشی اساسی دارد. در این میان، یوسف‌آباد به‌عنوان یکی از مناطق پرجمعیت شهر تهران، دبیرستان‌های متعددی را […]
05 / 02 / 1403

همه چیز درباره‌ی مدیریت زمان جلسه کنکور+ ۱۳ نکته جادویی

با آغاز آزمون کنکور، فشارهای زیادی بر دانش‌آموزان حاکم می‌شود. اما اگر بتوانید برنامه‌ریزی‌ مطالعاتی خوبی داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی نیز با این استرس مقابله کنید. اولین گام موفقیت، مدیریت زمان جلسه کنکور است. از آماده‌سازی قبلی تا تقسیم منابع زمانی در جلسه‌ آزمون، همه‌ جزئیات به‌هم می‌پیوندند تا شما بتوانید به خوبی این آزمون […]
29 / 01 / 1403