روز درختکاری

روز درختکاری

زمان مورد نیاز برای مطالعه 3 دقیقه

روز درختکاری، یکی از مهم ترین روزها در تقویم اکثر کشورهاست. اولین شخصی که این روز را پایه گذاری کرد آقای جولیوس استرلینگ مورتون آمریکایی بود که

دسته بندی : اخبار - فرهنگی
تاریخ انتشار : 14 / 01 / 1403

توضیحات

روز درختکاری، یکی از مهم ترین روزها در تقویم اکثر کشورهاست. اولین شخصی که این روز را پایه گذاری کرد آقای جولیوس استرلینگ مورتون آمریکایی بود که با تلاش او در تاریخ ۱۰ آوریل ۱۸۷۲ نزدیک به یک میلیون اصله درخت کاشته شد.

امروزه بیشتر کشورهای جهان این روز را در اوایل بهار و اواخر پاییز و معمولا در آخرین جمعه آوریل جشن می گیرند تا هم کمکی باشد برای نفش کشیدن زمین و هم انسان ها با کاشتن درخت اهمیت آن را برای زنده ماندن بیشتر درک کنند. در کشورمان ایران نیز این روز همه ساله در هفته منابع طبیعی از ۱۵ تا ۲۲ اسفند برگزار می شود و با استقبال عمومی روبرو می شود و با تلاش ارگان های مردم نهاد امروزه به یک فرهنگ اصیل در میان مردم این سرزمین تبدیل شده است.

این سنت زیبا چند سالی است که در دبیرستان دوره دوم سلام یوسف آباد با همت، پشتکار و علاقه دانش‌آموزان در حال انجام است، امسال هم با همراهی ارزشمند دانش‌آموزان عزیز سنت زیبای درختکاری در روز 26 اسفند 1402 در پارک چیتگر تهران و بوستان سمن‌ها انجام شد.

تصاویری زیبا از این روز به یادماندنی را در ادامه مشاهده کنید.

مقالات مرتبط

دهمین جشنواره ورزشی مجموعه مدارس سلام

دهمین دوره این مسابقات با حضور پرشور و افتخارآفرینی دانش‌آموزان سلام یوسف آباد در رشته‌های مختلف برگزار شد.
17 / 11 / 1402

آش نذری

زنده نگه داشتن سنت‌های ملی و مذهبی کشور عزیزمان ایران یکی از اهداف مهم دبیرستان و از فعالیت‌های تاثیرگذار واحد فرهنگی است.
18 / 10 / 1402

گالری تصاویر اردو تفریحی رامسر

اردوهای دانش آموزی،  یكی از فعالیت های فرهنگی می باشد که دبیرستان دوره دوم سلام یوسف آباد هرساله برنامه ویژه‌ای برای آن دارد. بعد از پشت سر گذاشتن آزمون‌های جامع و به جهت کسب آمادگی و روحیه لازم ...
03 / 10 / 1402